Instappen in de Lambo vergt wel wat oefening, want de auto is niet alleen uiterst laag, het interieur is ook nog eens claustrofobisch krap. Met het dak eraf lukt het een stuk gemakkelijker, maar het is niet mogelijk om via de afstandsbediening eerst het bovenstuk te laten verdwijnen alvorens in te stappen. Onze testwagen verwelkomde met een speciale 'Ad Personam'-aankleding, de Lamborghini-versie van wat bijvoorbeeld bij Mercedes-Benz 'Disigno' heet of bij BMW 'Individual'. In dit geval ging het om een tweekleurige lederafwerking met speciale stiksels. De kuipjes met geïntegreerde hoofdsteunen zijn elektrisch verstelbaar in lengte, hoogte en hellingshoek, maar de interieurruimte is te krap om een perfecte rijhouding te vinden. Wanneer de zitting helemaal naar achter gaat, dan drukt deze de rugleuning te verticaal of wanneer de rugleuning goed staat afgeregeld, blijkt de zitting te ver vooruit. We stelden ook een gebrek aan steun ter hoogte van de schouders vast. Misschien moet men de lichaamsbouw van een jockey hebben om precies te passen in het interieur van de Gallardo? Bij de Audi R8 hadden we in elk geval geen pasprobleem en een Porsche 911 biedt in vergelijking een ronduit royale leefomgeving. De interieurafwerking in tweekleurig leder - zwarte rand en lichtbeige gewafelde middenbaan - is mooi, maar zonder meer. De eveneens tweekleurige dashboardaankleding liet toch enkele schoonheidsfoutjes zien voor wat de pasprecisie van het airbagluik en de stiksels betreft.
De bestuurder krijgt een uit sportieve Audi's vertrouwd sportstuur voorgezet - met afgeplatte onderkant - dat prima in de hand ligt, maar geen enkele aanpassing in hoogte of diepte toelaat. Er zijn twee vast op de stuurkolom gemonteerde schakellepels: rechts voor opschakelen en links voor terugschakelen. Ze liggen perfect in de hand. In het midden van het dashboard zit een eveneens van bij Audi bekende 2-DIN infotainmentsysteem, dat audio, navigatie en telefoon omvat. Tussen de rugleuning van de sportkuipjes was een CD-wisselaar voor zes schijfjes weggestopt, ook al bekend uit het Audi-arsenaal. De audio-installatie bleek echter niet op te kunnen tegen het motorgeweld, ongeacht de kap gesloten of geopend lag. Een automatische airco met twee zones en zonnestandafhankelijke werking, ontbrak evenmin. Centraal bovenop het dashboard staan drie metertjes naar de bestuurder gericht. Ze staan voor een waakzame blik op de oliedruk, de olietemperatuur en accu (Voltmeter). Recht voor de bestuurder staan de logische grote klokken voor toerental - de rode zone ligt boven de 8000 tr/min - en snelheid, aangevuld met twee kleinere exemplaren voor de brandstoftank en de koelwatertemperatuur.
Het begrip 'koffer' is een eufemisme voor de Gallardo LP 560-4 Spyder, maar ook het interieur heeft niets te bieden als het over berging gaat. De ogenschijnlijke portierbakken zijn slechts 'gootjes' waarin men hooguit een pen kwijt kan zonder dat ze er meteen weer uitvalt. Het handschoenenkastje neemt die benaming heel letterlijk, want er zou best een paar racehandschoenen in kunnen, ware er niet de map met de handleiding en het doosje van de DVD voor het navigatiesysteem. Eerlijk is eerlijk: er zit een enkele bekerhouder achteraan op de middentunnel, maar die is zo ondiep, dat er hooguit een bekertje espresso steun in zal vinden. Een blouson of pull kan je echt niet kwijt in het interieur en daarvoor moet je het koffertje voorin aanspreken, als daar al geen sporttas zit...