Het interieur van de A5 oogt vertrouwd, zonder opvallend sportieve opsmuk. Het stuur is in hoogte en diepte aanpasbaar. Starten gebeurt door de afstandsbediening in de sleuf te drukken en simultaan het ontkoppelings- en rempedaal in te drukken. Er is plaats voor 4, met een tot individuele zetels voorgevormde achterbank. Een centrale armsteun zonder extra opbergmogelijkheden draagt bij tot het zitcomfort. Vooraan was onze testexemplaar uitgerust met de optionele sportzetels, die naast een betere zijdelingse steun ook een uitrekbare onderbeensteun bieden. Een opberglade onder de rechter zetel is dan wel niet langer mogelijk en we misten ook een opbergnet op de rugleuningen. Onze sportzetels (+ 714 euro) waren bovendien elektrisch verstelbar (+ 1198 euro). Dat laatste sluit o.a. een motorisch bediend vooruitschuiven en terugkeren in de oorspronkelijk stand in om de instap naar de achterbank te vergemakkelijken. Zoals we dat telkens opnieuw moeten vaststellen met dit soort 'hulpjes' gaat het ontzettend langzaam zodat het gaat irriteren. De rugleuning kan wel vlot manueel naar voor klappen.
De beide portieren bieden ruime kaartenbakken met voorgevormde houder voor flessen. Achterin zijn er brede maar ondiepe kaartenbakken, alsook bekerhouders op de hoeken van de zitbank. De voorste centrale armsteun is in de hoogte verstelbaar, maar na het openen om tot de onderliggende berging te komen, moet men de regeling telkens opnieuw uitvoeren. Het handschoenkastje is aan de kleine kant.
Het 7" kleurscherm van het MMI zit hoog in het dashboard, wat een optimale zichtbaarheid garandeert. De bediening van het geheel is voorbeeldig. Het optionele navigatiesysteem met DVD kreeg heel wat nieuwe extra's mee zoals de voorsorteerfunctie die duidelijk aangeeft in welk rijvak men dient te rijden of ook nog de realistische afbeelding van sommige POI's. De berekening en routebegeleiding verlopen voorbeeldig, maar de spraaksynthese die zou moeten instaan voor het uitspreken van plaats- of straatnamen is een miskleun. Soms wordt het eerste of laatste deel van de naam gewoon niet uitgesproken, dan weer volgt een onverstaanbaar gebrabbel of worden klemtonen verkeerd geplaatst. Dan maar liever een routebegeleiding die zich beperkt tot het aangeven van de te volgen richting! In de middenconsole zat een DVD/CD-lezer, aangevuld met twee kaartslots voor SD-geheugenkaarten, zodat heel wat muziek kan ingeladen worden. Daarnaast was er in het handschoenkastje ook nog een - optionele - CD-wisselaar. De klankprestaties zijn van zeer goed niveau, ook zonder de optionele Bang & Olufsen upgrade. Alle informatie van de boordcomputer verschijnt in het centrale display tussen toerenteller en snelheidsmeter, ook als de navigatie actief is.
Waar onze A5 ook steken liet vallen was bij de temperatuurregeling in het interieur. De airco blies voortdurend te koud - op zijn Amerikaans! - waarna we de temperatuur per 0,5°C verhoogden, tot het plots te warm werd en de operatie in omgekeerde richting werd herhaald. Het systeem slaagde er nauwelijks in een constante temperatuur te handhaven. We gaan ervan uit dat dit een exemplarische fout is die zich laat verhelpen, want met een andere A5 en andere Audi-testwagens hadden we dit probleem nog nooit.