Ook hier laat Honda bitter weinig punten liggen. Werp maar eens een blik op de uitrustingstabellen. Je hebt steeds recht op zes airbags die de voorste inzittenden alvast langs alle kanten insluiten. En de twee gordijnexemplaren beschermen ook het hoofd van de buitenste inzittenden op de iets hoger gepositioneerde tweede zitrij. Alle zitplaatsen hebben en driepuntsgordel. Vooraan zijn die voorzien van gordelspanners met twee fasen. En omdat de EuroNCAP het graag heeft, zijn er voor alle zitplaatsen gordelverklikkers voorzien.
De selectie met actieve veiligheidsuitrusting omvat eveneens een uitgebreide rekeneenheid. Die heeft een antispinsysteem, ABS, remkrachtverdeler en stabiliteitscontrole. Al deze voorzieningen komen bovenop een rigide koetswerkstructuur. Honda wordt lyrisch als het gaat om de gebruikte staalsoorten en verstevigingen. Alle andere constructeurs trouwens ook. Dat je met de benzinetank onder je zetel zit, hoeft geen reden tot kopzorgen te zijn. Die zit tussen beide B-stijlen op een minstens even goed beschermde plaats als tussen de wielen en het exemplaar is bovendien versterkt. Wie kleine koters te vervoeren heeft, kan twee ISOFIX-kinderstoeltjes schikken op de achterbank. En ja, hoewel het in deze klasse nog geen gemeengoed is, zijn al deze voorzieningen standaard aanwezig.