De i20 verschijnt in de Belgische prijslijst met 2 benzinemotoren en liefst 3 diesels. De krachtigste motorisatie is ook al een diesel: de 1.6 CRDi met 128 pk, 6-versnellingsbak en standaard partikelfilter. De meer voor de hand liggende keuze voor de i20 is de 1.4 CRDi met naar keuze 75 of 90 pk, beiden gevolgd door een manuele 5-bak. Het betreft common rail dieselmotoren met 16 kleppen en dubbel bovenliggende nokkenas, die in beide vermogenvarianten eenzelfde koppel leveren: 220 Nm tussen 1750 en 2350 tr/min. Bij de benzinemotoren is er keuze uit een 1.2 (78 pk) en 1.4 (100 pk), beiden eveneens gekoppeld aan een handgeschakelde 5-bak. De 1.4 benzinemotor kan tegen 1.000 euro supplement ook met een automatische schakelmechaniek (4-traps) geleverd worden.
Wij redden de 1.4 CRDi 90pk in de stad, op een flink heuvelend parcours met veel bochten en een gemengd landelijke route. De motor toont zich bijzonder vinnig en bruist van goede wil. Hij hangt mooi aan het gas en staat altijd paraat om met een aangename en continue trekkracht. Men zou hem bijna de stempel sportief opdrukken, maar dat is uiteraard niet de roeping van de i20. De schakelmechaniek past perfect bij de motoreigenschappen. De pook laat zich kort en precies bedienen; bijna 'knakkig' zoals we dat bij sportieve wagens zo graag hebben. De stuurinrichting toont eenzelfde aangename harmonie: zacht en geleidelijk in stadsverkeer, lekker direct op het heuvelachtig parcours. In een tijdperk van sponzige, gevoelloze elektrische stuurbekrachtigingen is dit haast een verademing! Vooral op het bergachtige traject wist de i20 ons aangenaam te verbazen door snedig en precies bochtenwerk, gekoppeld aan een gezonde trekkracht van de 1.4 CRDi krachtbron. Onze testwagen was geschoeid met Kumho Solus KH17 banden in maat 185/60 R15 en die gaven geen krimp in de snel genomen haarspeldbochten - een hele vooruitgang tot wat we vroeger gewend waren. Het koetswerk gaat nooit zwaar overhellen of deinen en ook op het vlak van akoestisch comfort ontgoochelt deze i20 niet.