De Hyundai i20 groeit liefst 115 mm t.o.v. de afgeloste Getz en is in één oogopslag herkenbaar als een telg uit het moderne Hyundai modellenpallet. Typisch is het fijne radiatorrooster met brede verchroomde 'snor' waarin het Hyundai-logo vervat zit. De Koreanen wagen zich nog niet aan de steeds vaker opduikende wijd opengesperde 'muil' à la Peugeot, maar de inlaat onderaan de denkbeeldige bumper kreeg toch al behoorlijke afmetingen. Bescherming tegen typisch stadsgebruik is er niet, een algemene trend, maar wel eentje die zich snel onaangenaam laat opmerken. De lichtblokken zijn zoals dat vandaag gebruikelijk is doorzichtig en spits oplopend tot ver in de flanken van de wagen. Een fraai detail is de plaatsing van de mistlichten, met uitzondering van de basisversie altijd standaard. Ze worden niet alleen extra geaccentueerd, maar zitten bovendien goed beschermd in een nis.
Op de flanken valt de sterk geprononceerde gordellijn op, terwijl ook de wielkasten extra benadrukt worden. Portierklinken en achteruitkijkspiegels met kappen in de koetswerkkleur, mag men verwacht op het middelste en hoogste uitrustingsniveau. Afhankelijk van de gekozen versie monteert Hyundai 14", 15" (optie i-Pack op 'Lounge') tot 16" velgen. Achteraan hebben alle versies recht op een kofferspoiler met 3e remlicht. De lichtblokken ogen massief en zijn volledig doorgetrokken over de flanken. Ook achteraan is er geen bescherming tegen parkeerschade, maar de bolle schort oogt wel erg aantrekkelijk en sportief. De kofferklep zit vrij hoog, waardoor de laaddrempel voor sommigen wat ongemakkelijk kan liggen.