De laatste keer dat we de Tucson aan de tand voelden was in 2006. Toen kreeg het model slechte punten omdat stabiliteitscontrole nog in de optielijst stond, voor € 650. Dat is inmiddels geremidieert en omdat de prijs slechts met € 500 de hoogte in gaat, doe je er als klant nog ‘virtueel' profijt mee. Dat we de Tucson er niet voor kunnen belonen in de puntentabel heeft alles met de concurrentie te maken. Ook daar is stabiliteitscontrole gemeengoed. Vanzelfsprekend wordt dat systeem aangevuld met een remkrachtverdeler en een stabiliteitscontrole van de laatste generatie. Bij een aanrijding worden de voorste inzittenden door frontale en zijdelingse airbags van de buitenwereld gescheiden. Gordijnairbags beschermen het hoofd van inzittenden over de ganse lengte van het voertuig. Verstevigingsbalken in de vier portieren bieden bijkomende beveiliging bij zijdelingse aanrijdingen. ISOFIX-bevestigingspunten werden evenmin vergeten. Vooraan zijn er gordels met spanmechanisme, krachtbegrenzers en hoogteregeling. Achteraan zijn er drie hoofdsteunen en even veel driepuntsgordels. Voor de middelste gordel achteraan opteerde Hyundai voor een dakconstructie en die is verre van praktisch.
Geef commentaar
comments by Disqus