Zoals gezegd, Hyundai heeft ervoor gekozen om z'n Tucson slechts subtiel aan te pakken. De modeljaarwijzigingen zijn zo miniem dat ze zelfs moeilijk te spotten zijn als je er een exemplaar van voor de facelift naast parkeert. We noteren donkere lichtblokken vooraan, een nieuwe chroombies in het radiatorrooster en op de kofferklep en nieuwe aluminium velgen. De uitstraling van de Tucson is daardoor niet gewijzigd. Door z'n gespierde details (zoals de beschermstukken voor de wielkasten en drempels) en elegante accenten als de chroomdetails, past is hij tegelijk stoer en elegant, wat ongetwijfeld bijdraagt tot z'n succes. Een terreinvreter maak je van deze SUV niet, zelfs niet in de door ons geteste versie met vierwielaandrijving. De Tucson biedt 195 mm vrije hoogte, 28,2° aanrijhoek vooraan en 31,9° hellingshoek achteraan, maar dat zijn waarden die je best test op de helling van een parkeergarage.
De achterklep opent nog steeds tweeledig. De klep zwaait in z'n geheel open, maar de achterruit kan desgewenst ook afzonderlijk geopend worden. De koffer slikt een royale 644 liter onder het in hoogte verstelbare afdekzeil en kan tot 1856 l aangroeien. Onder de koffervloer zit een volwaardig reservewiel.