Ook aan de binnenzijde komt de mosterd van VW. Eigenlijk zijn alle bedieningselementen uitwisselbaar met de Passat of Passat CC, op de groene kleur van de verlichting na. Toch is de opmerking niet negatief bedoeld. De afwerkingskwaliteit van deze Oostblokker komt dicht in de buurt van Duitse maatstaven en er is ergonomisch weinig of niets af te dingen op het (alweer - Duitse) ontwerp. Een hoogte- en diepteverstelling is voorzien op zowel het stuurwiel als de bestuurderszetel. Je moet al een zeer afwijkende fysiologie hebben om er je draai niet te vinden.
De achterportieren zijn dik 10cm groter dan bij een andere auto uit deze prijsklasse. En als je ze opendoet weet je waarom. Het plaatsaanbod op de achterbank is gigantisch. Zelfs uit de kluiten gewassen volwassenen kunnen er de benen strekken. Skoda claimt meer knie- en beenruimte dan de Audi A8, Mercedes S-Klasse of BMW 7-Reeks en we twijfelen geen seconde aan die stelling. Je moet het weliswaar met minder gadgets stellen dan bij de Duitse Drie, maar je wordt voor een fractie van de prijs niettemin getrakteerd op een apart regelbare airco, een armsteun en bekerhouders. En vanaf het niveau Ambiente is er in de portieren nog steeds ruimte voor een paraplu, zoals bij een echte limousine. De hoofdruimte is de enige beperkende factor achteraan. Je zal er niet van wakker liggen, tenzij je tot de A-ploeg van de plaatselijke basketbalvereniging hoort. Het zitcomfort op de achterbank is voorbeeldig. Het zitvlak is voldoende hoog en de rugleuning staat niet overdreven verticaal. Eigenlijk kan je de Superb perfect door een chauffeur laten rijden. Anderzijds kan je al die kubieke centimeters achteraan ook toevoegen aan de bagagecapaciteit. De achterbank laat zich in ongelijke delen platleggen. Je kan er dan 1.670l in kwijt, al is het niet op een vlakke vloer.