De
hedendaagse cockpit is volledig gericht op de bestuurder en combineert
metaal en leder met vernieuwende elementen. Een vleugje nostalgie maakt
van de te duchten Z een geslaagde cocktail. De zetels vooraan zijn
voorzien van een gaas dat zorgt voor een experimenteel uitzicht maar ook transpiratievocht opneemt. Het functionele aspect werd niet uit het
oog verloren door de Z Concept van neerklapbare achterbankleuningen te
voorzien. De boordplank ten slotte verwijst naar de 240Z door de
wijzerplaten in verschillende kokers te monteren. Natuurlijk mag in de
wagen van het nieuwe millennium GPS en videodisplay
niet ontbreken.
Een onafhankelijke wielophanging, een lange
wielbasis en grote spoorbreedte zullen de Z Concept Car een flinke dosis
rijplezier meegeven. De Z rijdt op grote 20? wielen met 255/35 banden
vooraan en 275/35 achteraan.
Het hart van de aërodynamische sportcoupé is een 3,5 liter grote zescilinder in V. De 260 paarden maken dat een spurtje tot 100 km/h minder dan 7 seconden duurt. Bij de overbrengingen is er keuze uit een geautomatiseerde elektronische vijfbak of een handgeschakelde zesbak.