Toen de tekeningen van het nieuwe interieur op tafel lagen schonken de ontwerpers vooral aandacht aan het comfortabeler en aangenamer maken van de Matiz. Zo werd ergonomie onder handen genomen, werden bergvakken en vloerconsole groter,ij Het instrumentenpaneel kreeg een nieuwe kleur en grafische symbolen (die ’s nachts beter zichtbaar zijn). Daewoo vestigt ook de aandacht op het feit dat de Matiz in talrijke punten verbeterd werd om hem stiller, veiliger, duurzamer en onderhoudsvriendelijker te maken.
De
rechtstreekse concurrent van onder meer een Renault Twingo en een Ford ka
beschikt nog steeds over de 0.8 liter M-tech driecilinder. De krachtbron
ontwikkelt nog altijd 51 pk. Het koppel van kent een vlak verloop tussen
3000 en 4000 t/min en piekt bij 4.600 t/min met 68,6 Nm.
Tijdens het ontwikkelen van de nieuwe Matiz
besteedde Daewoo ook ruimschoots aandacht aan een ophanging die
oneffenheden beter moet filteren. De op comfort gerichte ophanging zorgt
trouwens ook voor een aangenaam rijgedrag. Door gebruik te maken van
doeltreffende isolerende materialen en een nieuw ontworpen koelventilator
verminderden de mechanische geluiden met 5 tot 6dB bij een toerental van
1600 t/min. Tegelijk zorgt de afstelling van montagebussen voor een
beperking van de trillingen die de motor voortbrengt.
De Matiz is verkrijgbaar in 4 uitvoeringen: Pure, Spirit, Style en Class.
De goedkoopste versie, Pure, kost 299.990 BEF (€ 7.400). De Class is de
duurste Matiz en wisselt voor 379.990 BEF of € 9.400 van eigenaar.