De truc is een model te onderhouden en te vernieuwen voordat de verkoop daalt. Zo ontstaan immers imagoproblemen. Elke rechtschapen Japanner weet dit natuurlijk en daarom wordt de MX-5 in een nieuw kleedje gestoken. Hoewelij
Op enkele details na blijft de lijn van de roadster onaangeroerd. De MX-5 zal dus even tijdloos elegant door het straatbeeld blijven klieven. Een voorbumper die wat ruimer werd uitgesneden om plaats te bieden aan de mistlichten en een gewijzigd Mazda-rooster tussen de koplampen zijn de voornaamste visuele wijzigingen.
Het was echter wel zaak om de kleinste Mazda-roadster een trapje hoger te hijsen in zijn segment. Daarvoor koos Mazda om de uitrusting afhankelijk van de versie naar een hoger niveau te tillen. Zo zit je voortaan in stoelen met geïntegreerde hoofdsteunen. Naast bijvoorbeeld een aantal nuttige voorzieningen in het interieur kreeg de veiligheid heel wat aandacht, maar hoe de uitrustingslijst er in België zal uitzien is nog niet definitief geweten. Vermoedelijk zal het gaan om onder andere standaard ABS, startonderbreking, gordelspanners, 2 airbags, elektrische ruiten, onvermijdelijke bekerhouders,ij
Bij de motoren vinden we de gekende 1.6 16v van 110 pk en een 1.8 16v. Deze laatste kenden we ook al maar is nu voorzien van een variabele kleppentiming, waardoor het vermogen met 6 pk toeneemt tot 146 pk.