Rond de productiesite werd een heel bedrijvenpark opgebouwd, zodat 60 % van de onderdelen plaatselijk worden geleverd. Dat zorgt voor een synchrone stroom van de toeleveringen, kostenbesparingen en een verkorting van de toeleveringstijden. De Braziliaanse automarkt groeit momenteel jaarlijks met 17,5 %, de Franse groep boekt jaarlijks 26,4 % winst.
Doordat PSA ook al aanwezig was op de Argentijnse markt geraakt de groep stilaan vertrouwd met de Zuid-Amerikaanse bodem. Vorig jaar kon Peugeot Citroën er rekenen op een marktaandeel van 16,4%. In een markt die 18,5% verkleinde groeide PSA 8%. De Zuid-Amerikanen hebben al de keuze uit het hele personenwagengamma en LCV gamma van Peugeot. In 2001 zullen de 607 en de 206 CC er ook de aandacht gaan trekken. Citroën verkoopt er de Xsara (Picasso), de Xantia, de Berlingo, de C15 en de Jumper. Dit jaar zal ook de C5 naar Argentinië trekken. Beide merken zullen de komende jaren hun dealernetwerk sterk uitbreiden en mikken op een groter marktaandeel.