De Osée werd 4150 mm lang, 1895 mm breed en amper 1156 mm hoog. Centraal achterin ligt de gekende 3.0 V6 met 24 kleppen die hier de achterwielen aandrijft. De Osée belichaamt het pure mid-engined sportwagenconcept. Het research prototype staat op een 2650 mm lange wielbasis en omdat de wielen op de uithoeken werden geplaatst heeft hij erg korte overhangen. Voor de ophanging werd gekozen voor de Hydractive III die nu voor het eerst onder de C5 zit. De ontwerpers zijn er zich namelijk terdege van bewust dat de hydraulisch ophanging ook geschikt is voor een sportwagen als deze. Voor het esthetische aspect gingen de Italianen te rade bij de grote Citroëns (DS, SM) van weleer en implementeerden onder andere een dalende koetswerklijn in de concept car.
Pininfarina Osée: gedurfd ontwerp
Pinifarina
verrast ons het Salon van Genève met een designstudie op basis van Citroën
techniek. De Italiaanse koetswerkdesigner tekende voor de PSA-groep onder
andere de 306 Cabrio en 406 Coupé, maar nog nooit werkten ze voor het
Franse Citroën. Voor deze Osée (gedurfd) werd voor Citroën gekozen
omwille van zijn innoverende verleden. Pininfarina wil zich zo ook
aanbieden als interessante all-round partner voor de Peugeot-Citroën
tandem.
Geef commentaar
comments by Disqus