In de centrale console plaatste Lancia een scherm dat de gegevens van het Lancia Controle Systeem weergeeft. Deze boordcomputer geeft de gebruikelijke informatie mee (verbruik, gemiddelde snelheid,ij), maar doet tevens dienst voor het optionele navigatiesysteem. Om storende geluiden beter buiten te houden werden de zijruiten dikker. De hoofdsteunen zijn nu kantelbaar.
Bij de motoren verandert eveneens veel. De 1.6 16v van 103pk verdwijnt volgens de laatste berichten uit de catalogus, de 1.8 16 van 131pk en de 2-liter vijfcilinder van 155pk blijven ongewijzigd in het aanbod. De populairste diesel, de 1.9 JTD meet zich een turbo met variabele geometrie en een elektronisch geregelde turbodrukregeling aan. Het vermogen stijgt erdoor tot 115pk. De 2.4 JTD blijft een eerder bescheiden 140pk sterk en is nog steeds de topdiesel.
Lancia gaf ons nog geen prijzen, maar met het verdwijnen van de 1.6 en de uitgebreidere standaarduitrusting kunnen we veronderstellen dat de Lybra niet voor minder dan 800.000 BEF of € 19.831 met je mee naar huis gaat.