De constructeurs beseffen echter dat er iets moet gebeuren. BMW is met de nieuwe 7-reeks de eerste constructeur die een gecentraliseerd en vereenvoudigd controlesysteem commercialiseert, maar ook Audi heeft zo iets in de pijplijn zitten. De MMI (Multimedia-interface) houdt het op thematisch (ontspanning, communicatie, informatieij) ingedeelde schakelzones met elk 2 schakelaars die tussen de versnellingspook en de armsteun ondergebracht worden. De visuele weergave gebeurt op een scherm dat op het dashboard in het directe gezichtsveld van de bestuurder wordt geplaatst. Vier multifunctionele toetsen, geplaatst rond een draaidrukknop komen overeen met keuzes die in de vier hoeken van het scherm weergegeven worden. De draaiknop dient dan om meer specifieke instellingen in te geven.
Eveneens in het kielzog van BMW wil Audi zo snel mogelijk werk maken van internettoegang in de wagen. Het MMI-systeem is daarop voorzien en Audi zal een portaalsite (met beveiligde verbinding) in het leven roepen, die specifiek voor het gebruik in de wagen werd ontwikkeld. De portal zal gepersonaliseerd kunnen worden en de bestuurder een surplus aan mogelijkheden bieden. Zo zal je bijvoorbeeld een reisweg die je thuis hebt opgesteld in de wagen kunnen oproepen.
Deze technieken waren al te zien aan boord van de Audi Avantissimo, die in Frankfurt werd voorgesteld, en de Duitse constructeur lijkt van plan die zo spoedig mogelijk te commercialiseren.