De MGTF behoudt de basisstructuur van de huidige MGF, maar krijgt een herwerkt uiterlijk, een nieuwe ophanging en hedendaagser interieur. De voorbumper werd aërodynamischer en kreeg een grote donkere luchthapper met mistlampen. De lichtunits vooraan hebben voortaan verschillende optieken in een donkere behuizing achter helder afdekglas. De richtingaanwijzer,die tot nog toe in de bumper zat, vond er ook een plaatsje. De grille vooraan werd met 4 strak gelijnde koelsleuven bedacht. De ingenieurs veranderden ook de luchtinlaten aan de zijkant.
Achteraan is het vooral de nieuwe kofferklep met derde stoplicht en geïntegreerde spoiler en de aangepaste achterbumper die opvallen. Die heeft nu ook een roosterstructuur en bevat 2 grote uitlaten. Aan de binnenzijde voorzag men enkele nieuwe stofjes en werd ook het ontwerp van de boordplank weer op hedendaags niveau geplaatst. Een grotere keuze in koetswerkkleuren en kapkleuren (voor het vouwdak) moeten de potentiële koper meer ruimte voor personalisering bieden.
Onderhuids wijzigde MG vooral de ophanging. Men plaatste hulponderstellen en achteraan beschikt de MGTF voortaan over een multi-linksysteem. De nieuweling moet daardoor efficiënter schokken absorberen en alerter reageren op stuurbewegingen. Onder de kap komen nu ook de krachtigere K-serie benzinemotoren. Je zal kunnen kiezen uit de 1.6l TF115, de 1.8l TF135, de TF120 met automaat en de TF160 als top van het gamma. De cijfertjes stellen daarbij telkens het geleverde motorvermogen voor. Vanzelfsprekend verandert ook de uitrusting een beetje, met voor de TF160 bijvoorbeeld standaard 16-duims lichtmetalen velgen.