Binnenin zorgt een wielbasis die 10cm groter is dan bij zijn voorganger voor merkelijk meer ruimte. Audi wil het ook de achterste passagiers aangenaam maken. De knie- en schouderruimte achterin groeiden dan ook met 6,6 en 5,3cm. De kofferruimte is met de kap open 246l groot. Omdat de kap in de koffer plaats inneemt groeit de kofferruimte met het dak dicht tot 315l. De cockpit is door gebruik te maken van aluminiumkleurige details (zoals bij de ronde verluchtingsroosters) en een gewijzigd instrumentenbord wat sportiever getint dan dat van de berline.
Een antiblokkeersysteem met remkrachtverdeler en remassistentie, stabiliteitscontrole, 4 airbags, driepuntsgordels op alle zitplaatsen en actieve rolbeugels (die bij een ongeval bliksemsnel tevoorschijn komen) moeten de inzittenden een gerechtvaardigd gevoel van veiligheid geven.
De constructeur biedt de A4 Cabrio aan met twee motorversies. Een 3.0 V6 met 220pk (bij 6.300t/min) en 300Nm (vanaf 3.200t/min) en een meer bescheiden 2.4 V6 die bij 6.000t/min 163pk sterk is en vanaf 3.200t/min een maximale trekkracht laat opmeten van 230Nm. Audi is de eerste contructeur die een automaat met continu variabele transmissie (CVT) introduceert op een open wagen. Die Multitronic versnellingsbak werd ontworpen om koppelwaarden tot 310Nm aan te kunnen en kan dus gecombineerd worden met beide motorversies. De automaat beschikt vanzelfsprekend over een aantal adaptieve schakelprogramma's, waarbij het systeem aan de hand van een groot aantal parameters als toestand van het wegdek en rijstijl het meest ideale programma kiest en een schakelstand die handmatig schakelen mogelijk maakt. De CVT gebruikt met het pookje in de Tiptronic-stand zes voorgeprogrammeerde verhoudingen.
Wie de nieuweling wil aanschaffen moet minstens € 36.770 (1.483.398 BEF) begroten. Zoveel kost de 2.4l V6. Koppel je die motor aan de Multitronic, dan ben je minstens € 38.820 (1.565.994 BEF) kwijt. De 3.0l V6 gaat voor € 40.820 (1.646.674 BEF) over de toonbank, de Multitronic kost je € 42.870 (1.729.371 BEF).