Zoals gebruikelijk werd ook de CLK weer wat groter: 7,1cm in de lengte, 1,8cm in de breedte en 4,2cm in de hoogte. De wielbasis nam met 2,5cm toe en bedraagt nu 2,71m. De inzittenden profiteren van de volumewinst. De ruimte tussen de zetels, hoofdruimte, knieruimte, en de breedte ter hoogte van ellebogen en schouders nam toe.
De nieuwe CLK zal verkrijgbaar zijn met 7 motorversies; 6 daarvan zijn nieuw of op z’n minst verder ontwikkeld. De instapmotoren zijn viercilinders. De CLK 200 Kompressor met 163pk, en de nieuwe direct ingespoten CLK 200 CGI benzinekrachtbron met 170pk. Er zijn ook wat herziene zescilindermodellen, maar de snelste versies krijgen een V8 onder de kap. De CLK 500 is 306pk sterk en de CLK 55 AMG krijgt zelfs 367 paarden onder de kap. Daarmee kunnen de snelste versies is respectievelijk 6,0 en 5,2sec naar 100km/u. De topsnelheid is zoals gebruikelijk elektronisch begrensd op 250km/u. De aanpassingen aan alle motoren zorgen voor een winst in vermogen (tot 27pk) en meer koppel (tot 15%) ten opzichte van de vergelijkbare voorgangers terwijl het verbruik met gemiddeld 6% daalde.
Naast een standaarduitrusting met o.a. gordijnairbags, airconditioning en een regensensor, zal het nieuwe model ook uitgerust kunnen worden met een aantal hoogtechnologische opties. Mercedes spreekt o.a. over een startsysteem zonder sleutel (Keyless-Go), stembediening voor radio en telefoon (Linguatronic) en een radargestuurde snelheidsregelaar Őcruise control- die de snelheid automatisch afstemt op die van de voorliggers (Distronic).
De CLK komt er zeker in twee uitvoeringen: Avantgarde en Elegance. Op de prijzen is het nog even wachten.