De
Britse kanaaleilanden huisvesten een abnormaal grote hoeveelheid
ambachtelijke autobouwers, veelal sportwagenfabrikanten. Zo denken we o.a.
aan Bristol, Morgan, Caterham enij Westfield. Deze laatste heeft weer een
nieuw speelgoedje gelanceerd; de XTR2. Het hele gevaarte weegt amper 440kg
en wordt aangedreven door een centraal op het spaceframe gemonteerde 1.3l
motorkrachtbron uit de Suzuki Hayabusa. Daarmee kan de tweezitter naar
100km/u in 3,2sec en haalt hij een topsnelheid van 240km/u. De Le Mans-geïnspireerde
styling en de grote achtervleugel zorgen ook bij hoge snelheden voor
voldoende stabiliteit.
Door de minimale bodemvrijheid, het ontbreken van deuren en een dak én de onhandige vierpuntsgordels lijkt het gebruik van de XTR2 strikt circuit-gebonden, maar daar zijn de Britten het niet mee eens. Westfield heeft de homologatie voor weggebruik in de UK aangevraagd én gekregen. Daardoor kunnen liefhebbers die 12.900 pond veil hebben voor het bouwpakket of 23.750 pond betalen voor een geassembleerd exemplaar hem ook gebruiken voor de wekelijkse boodschappen. Westfield kondigde al een opvolger aan.