Op
de Motorshow van Madrid, die loopt van 24 mei tot 2 juni, pakt Seat uit
met een nieuwe versie van de in 2000 voorgestelde Seat Salsa concept car.
Uiterlijk is de meest belangrijke wijziging de koetswerkkleur die van
zilvergrijs naar dieprood ging, maar in het interieur van de door Walter
Da Silva getekende concept werd meer veranderd. De 2+2 doet binnenin
vooral jonger en sportiever aan. Aluminium designelementen en rood en
zwart voeren nu de hoofdtoon. De vloerbedekking en de bekleding van de
deurpanelen zijn uitgevoerd in een afwasbaar materiaal met metallic
effect. De behuizing van het instrumentenbord is uitgevoerd in een
fluweelachtig rood. De eerder genoemde aluminium designelementen zijn ook
nieuw. Het gaat om verluchtingsroosters, luidsprekeromlijsting in de
deuren, de versnellingspook en de binnenrand van het driespakige
sportstuurtje. De opbergvakjes zijn voortaan licht doorzichtig. Rood is
ook de kleur van de nieuwe zetelbekleding. De achterzetels kunnen
neergeklapt worden voor een groter laadcompartiment met een vlakke
laadvloer.
Het
MDC (Multi-Driving-Concept) omvat drie programma’s; Sport, City en
Comfort. Elke optie betekent een wijziging in rijhouding, schakelmodus
(Tiptronic of automaat) en de aard van informatie die de bestuurder
krijgt. Bij Sport ligt de nadruk op de klassieke informatie zoals snelheid
en toerenteller, City geeft voorrang aan het navigatiesysteem en
verkeersinfo terwijl Comfort de gegevens zo veel mogelijk beperkt en enkel
essentiële data laat zien.
De 2791cc
V6 benzinemotor in het vooronder ontwikkelt 250pk. Een Tiptronic automaat
met 5 verhoudingen en een geavanceerde permanente vierwielaandrijving
brengen de kracht op het asfalt over. De Salsa haalt daarmee een
topsnelheid van 245km/u. Het spurtje naar 100km/u neemt 7,5sec in beslag.