Het luxemerk dat door Daimler-Chrysler weer leven werd ingeblazen wil tijdens het eerste productiejaar in Europa 250 limousines slijten. Een hele opgave als je weet dat de 57 af-fabriek € 310.000 en de 62 zelfs € 360.000 kost. De eindgebruiker zal met andere woorden minstens een half miljoen € moeten ophoesten. De eerste modellen worden in de herfst geleverd.
Tot de standaarduitrusting behoren televisie en DVD-installatie, telefoon, gekoelde bar, Dolby surround-systeem, schuifdak met regelbare glastint, leder, contourzetels en airco met vier zones. In de lange versie, met een wielbasis van 3,83m, zijn de achterzetels vergelijkbaar met een relaxfauteuil. De rugleuning kan bijna volledig horizontaal gelegd worden terwijl de ondersteuning voor onderbenen en voeten automatisch tevoorschijn komt. De beste Mercedes-technologie werd voor de Maybach aangepast. De limousine is bijv. voorzien van Airmatic luchtvering en een brake-by-wire systeem dat Mercedes Sensotronic Brake Control doopte.
Onder de kap zit een V12 met een inhoud van 5,5l. De 36-klepper is 550 paarden sterk en ontwikkelt 900Nm. Volgens Daimler-Chrysler is het daarmee de krachtigste personenwagen in productie.