De krachtbron wordt standaard gekoppeld aan een handgeschakelde zesbak, maar wordt tegen een meerprijs ook met de multitronic continu variabele transmissie aangeboden. Die staat borg voor een soepele en toch dynamische rijervaring. De bestuurder kan er desgewenst ook handmatig mee schakelen (tussen zes voorgeprogrammeerde verhoudingen).
De dakloze A4 haalt 100km/u in 9,9sec. Dat is hetzelfde voor de handbak en de multitronic. De topsnelheid bedraagt 226km/u voor de handgeschakelde variant terwijl de automaat met een iets kortere adem strandt op een top van 217km/u. Beide versies hebben voor de gemengde cyclus genoeg aan 7,2l/100km. Het verbruik buiten de bebouwde kom bedraagt 5,7 en 6,0 liter voor respectievelijk de handbak en de automaat. Met een brandstoftank van 70l ligt een actieradius van 1000km dus binnen de mogelijkheden.
De diesels hebben standaard recht op o.a. ABS, ESP, 4 airbags, elektronische klimaatregeling, een elektrisch bediend vouwdak, 16-duims aluminium velgen en een met leder bekleed stuur. De handgeschakelde versie kost € 38.450. Voor de multitronic moet u € 2050 dieper in de buidel tasten.