De
ingenieurs van Renault bedachten een pick-up uitvoering van de Kangoo. Die
werd verkregen door de cabine achter de passagierszetels te beëindigen.
De stijlen die normaliter de zijruiten van de Kangoo bevatten lopen -om de
typische lijn te behouden- wel door en zijn zelfs iets langer dan bij de
gewone Kangoo. Ze bevatten net als bij de productieversies de
achterlichten die voor de gelegenheid zijn uitgevoerd in een iets
afwijkende styling met helder afdekglas. Vooraan zijn het vooral de
hertekende lichtunits (een voorbode van een facelift?), de opvallende
mistlichten in de bumper en de gewijzigde motorkap die de aandacht
trekken. Het passagierscompartiment is achteraan voorzien van een
elektrisch te openen ruit die toegang geeft tot het laadgedeelte. Dat
laadgedeelte wordt afgesloten door twee lage klapdeurtjes die zowel naar
buiten als naar binnen kunnen bewegen. Ze kunnen aan de binnenzijde tegen
de zijwand vastgezet worden om de achterzijde van de pick-up open te laten
voor het vervoer van goederen die langer zijn dan de laadruimte. Die
laadruimte is eveneens voorzien van een fietsendrager die bovenaan tegen
het dak én onderaan de wielen van de fietsen vastklikt en de frame
middels een aparte draagarm verankert voor meer stabiliteit. Die arm is
tevens voorzien van een antidiefstalsysteem. De wanden van het
pick-upgedeelte zijn voorzien van verschillende opbergvakjes. Aan de
rechterzijde zit zelfs een afsluitbare koffer die je kan meenemen.
Naast
de “Buttercup Yellow”-metaalkleur, behoren ook de grijze kunststof
beschermingspanelen en de 17-duims lichtmetalen velgen tot de specifieke
uitrusting van de concept. De bescherming én een grotere bodemvrijheid
moeten ervoor zorgen dat de break’up, voorzien van integrale
vierwielaandrijving gekoppeld aan een 110pk sterke 1.6l benzinemotor, een
terreinuitstapje zonder schade overleeft.
De
toegang tot het interieur wordt nog steeds verzekerd door twee
conventionele deuren vooraan en twee schuifdeuren achteraan. Het
passagierscompartiment bied plaats aan vijf personen, net als in de gewone
Kangoo. De bekleding is wel uitgevoerd in blauwe coated fleece. Een
materiaal dat uitstekend aanvoelt, waterafstotend is en zich gemakkelijk
laat onderhouden omdat het met een spons kan afgewassen worden. Het
interieur baadt in het licht dankzij het grote glazen dak over de gehele
lengte van het compartiment. Dat wordt slechts in de breedte onderbroken
door een voor de stevigheid noodzakelijke dakstijl. Omdat verloren rijden
op het platteland of in de bossen misschien nog lastiger is als in de
stad, kreeg de avontuurlijke Kangoo ook nog een Carminat navigatiesysteem.