Mitsubishi
Motors heeft in thuisland Japan de nieuwe Colt voorgesteld. Het design
ervan is geïnspireerd op dat van de CZ2 concept car en geeft aan in welke
richting de producten van de autobouwer op het vlak van design en
kwaliteit zullen evolueren. De Colt is de eerste stap in een
productoffensief met niet minder dan 15 nieuwe lanceringen op de Japanse
markt tegen 2007. Dat moet Mitsubishi een jonger en dynamischer imago
geven. De nieuwe Colt, die binnen het compacte segment de concurrentie zal
aangaan met Japanse toppers als de Honda Jazz, staat op een bodemplaat die
samen met Daimler-Chrysler werd ontwikkeld. De Europese versie, die naar
verwachting enkel in details zal afwijken, staat op dezelfde bodemplaat
die door DaimlerChrysler ook zal gebruikt worden voor de Smart vierdeurs.
NedCar in Nederland zal van beide modellen samen jaarlijks 100.000 stuks produceren. De Colt is vanaf 16 november te krijgen in Japan. Europa moet nog tot modeljaar 2004 op z’n honger blijven zitten.