Het standaard remsysteem werd rondom vervangen door grote intern geventileerde en geperforeerde schijven. Die moeten zorgen voor een uitstekende vertraging en zouden, aldus Mercedes, nagenoeg fading-vrij zijn. Voor de ophanging wordt gebruik gemaakt van AMG’s Airmatic DC luchtophanging. Die is door de bestuurder instelbaar in drie standen, maar evalueert ook constant het rijgedrag en de ondergrond voor een optimale afstelling. De kracht wordt op de aangedreven achterwielen overgebracht door een vijftrapsautomaat. Met knoppen op het stuurwiel kan ook manueel een versnelling geselecteerd worden.
Naast een specifiek, sportief getint AMG-interieur en een AMG koetswerkstyling met o.a. specifieke 18-duims lichtmetalen velgen, zijschorten en twee dubbele ovalen uitlaten, biedt deze E ook de grootste laadcapaciteit binnen z’n selecte klasse. De laadruimte is uitbreidbaar van 690 tot 1950l.
De E55 AMG Break zal op het Autosalon van Frankfurt te bewonderen zijn.