De traditionele sprint van 0 naar 100km/u kan door de minimaal 1.680kg zware vierdeurs afgerond worden in 6,6sec. De 60kg zwaardere break is een tiende trager. De topsnelheid is bij beide uitvoeringen identiek, want begrensd bij 250km/u.
Om de dikke motor onder de kap te krijgen moest de bodemplaat herzien worden en voor de aandrijving was een dikkere middentunnel noodzakelijk. De ophanging vooraan werd herbekeken met onder meer een aangepast subframe en een dikkere antirolstang. Achteraan opteerde men voor een geheel nieuw multi-linksysteem omdat de aandrijflijn geïntegreerd moest worden. De veren zijn afkomstig van Eibach, terwijl voor de schokdempers een beroep werd gedaan op de firma Bilstein. De MG ZT 260 staat op 18-duims lichtmetaal voorzien van 225/45 rubber.
Het uiterlijk wordt quasi ongewijzigd overgenomen van de ZT 190, de V6 die tot op heden te top van het gamma uitmaakte. De ZT 260 geeft met weinig meer dan de bagde en de twee dubbele uitlaten prijs wat er onder de kap zit. In het interieur vinden we een V8-badge in het midden van het dashboard. De verkoop in de UK start meteen, met prijzen die vergelijkbaar zijn met die van de BMW 330i, de Jaguar X-Type 3.0 of de Volvo S60 T5. Later zullen de verschillende exportmarkten aan de beurt komen.