Het motorenaanbod wordt uitgebreid met een nieuwe versie van de 1.5l dCi dieselkrachtbron. Die is 100pk en 200Nm sterk en maakt daarmee de nieuwe de top van het dieselgamma uit. De zelfontbrander met common-rail directe injectie van de tweede generatie laat een verbruiksgemiddelde van slechts 4,3l/100km opmeten. De diesel krijgt, samen met de Clio’s met uitrustingsniveau Dynamique en Initiale, een hertekende voorbumper met grotere luchtinlaatopeningen. Andere algemene uiterlijke wijzigingen omvatten nieuwe lichtmetalen velgen en vijf nieuwe koetswerkkleuren.
De sportieve Clio Renault Sport, niet te verwarren met de achterwielaangedreven V6, ziet z’n vermogen stijgen van 174 naar 182pk. Het koppel bedraagt 200Nm en komt 150t/min. eerder vrij dan voorheen: bij 5.250t/min. Hier noteren we ook een aangepast front, een andere afstelling voor de ophanging, een nieuwe achterbumper met dubbele verchroomde uitlaten, grotere 205/45 Michelin Pilot Exalto banden op eveneens nieuw 16-duims lichtmetaal, nieuwe koetswerkkleuren en wat detailwijzigingen aan de binnenaankleding.
In principe zijn alle aanpassingen meteen van toepassing, met uitzondering van de 1.5dCi van 100pk en de aangepaste Clio Renault Sport die beiden ten vroegste vanaf januari leverbaar zullen zijn.