De instapversie wordt de SLK 200 KOMPRESSOR. Deze viercilinder maakt gebruik van de Twinpulse-technologie van Mercedes om bij een hogere vermogensopbrengst toch 8% minder brandstof te verbruiken (8,7l/100km). De standaarduitrusting zal bestaan uit semi-automatische klimaatregeling, radio-CD, lichtmetalen 16-duimsvelgen en een elektrohydraulisch bediend dak. Hij zal aangeboden worden vanaf € 37.631.
De SLK 350 krijgt een nieuw ontwikkelde V6 onder de kap. Die levert een maximumvermogen van 272pk bij 6.000t/min en 350Nm koppel tussen 2.400 en 5.000t/min. De topsnelheid is begrensd, terwijl het model niet meer dan 5,6sec nodig zal hebben om van 0 naar 100km/u te accelereren. De roadster V6 onderscheidt zich van de SLK 200 KOMPRESSOR door grotere geventileerde remschijven (vooraan geperforeerd), een lichtpakket voor het interieur en vijfspaaks 17-duims lichtmetalen velgen met 225/45 rubber voor- en 245/40 banden achteraan. Aan deze uitvoering hangt een minimumprijskaartje van € 46.464.
In Genève, waar het model in première gaat, zal ook meteen de AMG-versie voorgesteld worden. De SLK 55 AMG braakt maar liefst 360pk en 510Nm uit de 8-cilinderkrachtbron. Deze versie wordt gekoppeld aan de nieuwe 7G-TRONIC automaat met 7 verhoudingen (voor de gelegenheid nog eens door AMG onder handen genomen) zou slechts 4,9sec nodig hebben om de kaap van 100km/u te ronden. Tot de specifieke uitrustingskenmerken horen een AMG sportonderstel, AMG sportzetels, een koetswerkkit van Mercedes’ huistuner, een specifiek sportstuur, COMAND-systeem met DVD, 18-duims lichtmetalen AMG-velgen en een binnenbekleding in Nappa-leder. Prijskaartje: € 71.632.
De Belgische lancering is voorzien voor 27 maart.