De nieuwe 911 Turbo S krijgen een 3.6l “flat six” met twee turbo’s onder de kap. Ten opzichte van de gewone Turbo stijgt het vermogen met 30pk naar 450pk. Het koppel bedraagt voortaan 620Nm, tegen 560Nm voor de Turbo. Om de vermogenswinst te bereiken wordt gebruik gemaakt van grotere turboladers, aangepaste intercoolers en een gewijzigd motormanagement. De handgeschakelde zesbak werd versterkt om het surplus aan koppel te kunnen verwerken. Ook de remmen kregen een upgrade, met standaard Porsche Ceramic Composite Brakes (PCCB) die de helft lichter zijn dan een conventioneel remsysteem en beter bestand zijn tegen zware belasting. Zowel de Coupé als de Cabriolet Turbo S hebben een topsnelheid van 306km/u. De Coupé haalt 100km/u na 4,2sec en 160km/u na 9,0sec. De Cabriolet is in die oefeningen respectievelijk 1 en 2 tienden trager.
Tot de standaarduitrusting hoort onder meer metaalkleur (waaronder een nieuwe specifieke kleur; Dark Olive metallic), Xenonlampen, een BOSE geluidssysteem en het Porsche Communication Management System dat de functies voor audio, telefonie en navigatie groepeert. De Turbo S heeft ook steeds recht op 18-duims lichtmetalen velgen, uitgevoerd in GT Silver metallic, een vol lederen interieuraankleding, aluminiumkleurige wijzerplaten en een snelheidsregelaar.