Mazda wil de Tribute aan het einde van productcyclus nog een extra impuls geven door de SUV aan een opfrisbeurt te onderwerpen. Die bestaat uit nieuwe voor- en achterbumpers en nieuwe lichtunits rondom. Voortaan zijn ook alle onderdelen, inclusief de beschermprofielen, de grille en de spiegelhuizen in koetswerkkleur gespoten. Aan de binnenzijde moet een nieuwe middenconsole het geheel weer bij de tijd maken. De selectiehendel voor de automatische versnellingsbak verhuisd bovendien van de stuurkolom naar de middentunnel. De veiligheid wordt opgewaardeerd met gordijnairbags, driepuntsgordels op alle zitplaatsen en schijfremmen met ABS en remkrachtverdeler voor alle uitvoeringen.
Bij de motoren wordt de huidige 2.0l vervangen door een 2.3 met 150pk terwijl de V6 met een output van 203pk voortaan krachtiger is. In de Belgische showrooms zal de opgefriste Tribute niet komen te staan. Importeur Beherman heeft nog een stock van de huidige uitvoering en zal bij uitputting daarvan de Tribute uit het gamma schrappen. Het ontbreken van een dieseluitvoering en de fiscaal onvriendelijke benzinemotoren zijn daarvan de oorzaak.