Aan de binnenzijde blijft de aanpassing beperkt tot zaken uit het departement ‘stoffen en bekledingen’. Onderhuids wijzigt er ook weinig. Het beschikbare motorenpallet blijft immers hetzelfde, enkel de V6-topuitvoering wordt gekoppeld aan een nieuwe zestrapsautomaat. Op veiligheidsvlak zijn er wel aanpassingen; de C5 zal voortaan verkrijgbaar zijn met meesturende bixenon-koplampen. Daarnaast is er een snelheidsregelaar met geïntegreerde begrenzer, wordt aan het scala plofkussens een knie-airbag toegevoegd en is de stabiliteitsregeling van een nieuwe generatie. Ook het AFIL-systeem -dat werd voorgesteld op de C4- zal verkrijgbaar zijn. Dat herkent wegmarkeringen en waarschuwt de bestuurder middels een vibrerend kussen in de zetel als die ongewenst van zijn koers afwijkt.
Om het algemene comfort naar een hoger niveau te tillen werd de montage en assemblage van de onderdelen onder de loep genomen. Kleine aanpassingen moeten zorgen voor een lager decibelniveau, minder trillingen en een eliminatie van storende geluidjes.