Onder de kap van de jongste Hummer komt een 3,5l vijfcilinder-in-lijn benzinekrachtbron die door GM speciaal voor gebruik in ‘trucks’ ontwikkeld is. Dat blok levert bij 5.500t/min 220pk terwijl de koppelkromme piekt op 305Nm bij 2.800t/min. De krachtbron wordt gekoppeld aan een viertrapsautomaat, maar voor die beperkte groep Amerikanen die graag zelf schakelt, of een optimale controle wenst op terrein, komt er ook een handgeroerde vijfbak.
De H3 krijgt de beschikking over een permanente vierwielaandrijving van fabrikant Borg-Warner. Daarbij hoort ook een reductiebak en een vergrendelbaar tussen- en achterdifferentieel. Met een bodemvrijheid van meer dan 24cm, in niet geringe mate te danken aan de forse 33-duims banden, levert dat een aanrijhoek op van 40 graden, een vertrekhoek van 37 graden en een overrijhoek van 25 graden. De doorwaadbare diepte bedraagt tot 60cm.