De topversie van de Range Rover Sport krijgt een doorontwikkelde versie van Jaguars 4,2l V8 benzinemotor met compressor onder de kap. Die ontwikkelt niet minder dan 390pk en 550Nm. Het geweld wordt elektronisch beteugeld en de topsnelheid bedraagt dan ook ‘slechts’ 225km/u. Voor de overbrenging op de vier wielen zorgt een automatische zesbak van fabrikant ZF. Die beschikt ook over een sportstand en biedt de mogelijkheid om manueel een versnelling te selecteren. Met een druk op de knop kan ook de terreinversnelling ingeschakeld worden. Alle uitvoeringen zullen standaard beschikken over een in de hoogte verstelbare luchtvering en het Terrain Response systeem waarmee de bestuurder via een draaiknop op de middenconsole kan kiezen voor op de ondergrond afgestemde ideale instellingen van alle geavanceerde elektronische besturingselementen (ophanging, tractiecontrole, aandrijflijnij). De 4.2 compressor zal in het aanbod worden bijgestaan door een atmosferische 4.4l met 295pk en de samen met PSA ontwikkelde 2.7l V6 dieselmotor die meer dan 200 paarden sterk is.
In het interieur, dat geheel past in de Land Rover-huisstijl, zal plaats zijn voor vijf inzittenden. De materiaalkeuze moet hoogwaardig zijn, met leder, hout en metaal. De cockpit is rond de bestuurder ontworpen en heeft een opvallend hooggeplaatste middenconsole. Daardoor moet de bestuurder gemakkelijker aan de bedieningselementen kunnen. Het zitmeubilair is sportief vormgegeven en biedt meer steun. Op de uitrustingslijsten zullen -al dan niet optioneel- zaken prijken als een adaptieve snelheidsregelaar, verstelbare bi-xenon koplampen, een Harman/Kardon audiosysteem en een DVD-speler met meerdere schermen.