Specifiek 18-duims lichtmetaal, geschoeid met 225/45-rubber is standaard en optioneel zijn zelfs 19-duimsvelgen met 235/35-banden te krijgen. Het ranke spaakontwerp biedt ruim zicht op de geventileerde schijven vooraan (321mm) en schijven achteraan (278mm). In karakteristiek OPC-blauw gespoten remklauwen vestigen de aandacht op het remsysteem. De OPC oogt gespierder dan de standaard GTC omwille van een bredere, lager geplaatste luchtinlaat, een radiatorrooster met honingraatstructuur en een in de bumper geïntegreerde spoiler. De mistlichten zijn geïntegreerd in zijdelingse uitsparingen. Zijdrempels vormen de verbinding met de achterzijde die door een nieuw bumperschild en een dakspoiler aangedikt wordt. De uitlaatpijp is trapeziumvormig en centraal opgesteld.
Het interieur oogt sportiever door dynamisch getinte details. We noteren onder meer een met leder beklede versnellingspookknop, meters met verchroomde ringen en blauwe naalden op zwarte wijzerplaten en drempels in roestvrij staal. Het instrumentenbord en de deurpanelen zijn beschikbaar in blauw, zilver of zwart. Het zitmeubilair is afkomstig van specialist Recaro. De zetels zijn verkrijgbaar in een tweekleurige leder-stofcombinatie of geheel in leder. Zitting en rug kunnen in het blauw of zilverkleurig afgewerkt worden terwijl zwart dienst doet voor de zijdelingse steunvlakken en de hoofdsteunen.