In het interieur steekt de innovatieve, maar niet door iedereen even fel gesmaakte, aanpak van weleer weer de kop op. De bestuurder krijgt immers een specifiek op hem afgestemd dashboard dat wordt aangevuld met een groot centraal scherm. Een displaysysteem projecteert alle noodzakelijke informatie op de voorruit en maakt het mogelijk om onder meer de snelheid en de aanwijzingen van het navigatiesysteem te bekijken zonder de blik van de weg af te halen. Zowel voor- als achteraan zullen elektrisch verstelbare zetels tot de uitrusting behoren. Het interieur is opgevat als een rijden salon, en dat moet de vormgeving aan te zien zijn. Om elke inzittende in alle comfort van de rit te laten genieten zorgden de ingenieurs voor een klimaatcontrole met vier temperatuurszones.
De C6 zal gebruik maken van de veiligheidssystemen die sinds kort op de C4 en C5 verkrijgbaar zijn Őwaarschuwing voor onvrijwillige lijnoverschrijding, parkeerhulp voor en achter, meedraaiende Xenon-koplampen, snelheidsregelaarij- en voegt daar nog een elektrische parkeerrem aan toe.
Citroën beperkt het motorenpallet in eerste instantie tot twee V6’s. Er is de 3-liter benzinemotor die 215pk levert en daarnaast doet de PSA en Ford ontwikkelde 2.7l dieselmotor, goed voor 208pk, z’n intrede bij het merk met de dubbele chevron. De C6 wordt uitgerust met de nieuwste generatie actieve ophanging, die zal gekoppeld worden aan een variabele schokdemping.