Aan de binnenzijde maakte het elegante interieur plaats voor sportiever meubilair. Zagato stelde de hele cockpit meer op de bestuurder af, maar om praktische redenen bleef de centrale tellerpartij behouden. Uiteraard kreeg die wel een sportievere set wijzertjes. Zoals tegenwoordig bij nagenoeg elk studiemodel het geval is, werd gekozen voor vier individuele kuipzetels. De oplossing van de Italianen laat zich vooral opmerken door de sobere retrovormgeving van de zetels en de stijlvolle, maar sportieve, bruin / oranje combinatie voor de aankleding. Het framewerk van het zitmeubilair is net als talrijke accenten in het stuurwiel, de pedalen, de middenconsole en de deurpanelen, uitgevoerd in aluminium.
Lancia is erin geslaagd een 1.9l JTD-diesel onder de kap van de kleine stadswagen te lepelen. Die levert niet minder dan 150pk en 306Nm. Geweld dat gekoppeld wordt aan een handgeschakelde zesversnellingsbak. Op een gesloten omloop haalt het model een topsnelheid van 212km/u. De sprint naar 100km/u zou slechts 7,9 seconden in beslag nemen. De tussenacceleraties zijn gezien het lage gewicht van de Ypsilon en het hoge koppel nog indrukwekkender; van 60 naar 100km/u kan (in vijfde) in 5,3 tellen. De tussenspurt van 80 naar 120 duurt in zesde versnelling 7,3 seconden. Een door TRW ontwikkeld remsysteem bestaat uit vier schijfremmen. Vooraan hebben ze een diameter van 320mm, achteraan bedraagt de doorsnede 240mm.
De Ypsilon Sport gaat volgens een woordvoerder van het merk begin 2006 in productie. Het interieur, dat in Genève door sterk getint glas aan het zicht ontrokken zal blijven, is niet definitief. Het koetswerk zou nagenoeg onveranderd (en inclusief de in het oog springende luchtinlaten) in de catalogus verschijnen.