Binnenin werd geopteerd voor een 2+2 opstelling met individuele kuipzetels, maar seriemodel zal ongetwijfeld over een conventionele achterbank beschikken. In de middenconsole en de omlijsting voor het instrumentenbord wordt (in een subtiele tint) verwezen naar de fel rode koetswerkkleur. Het stiksel voor het lederwerk is eveneens rood. Om een sportieve rijhouding en dito sensatie te creëeren, monteert Seat het zitmeubilair zo laag mogelijk. De kofferruimte biedt bij de concept plaats aan het reservewiel, gemonteerd aan een arm die weer een verlengstuk is van de doorgetrokken middenconsole. De kofferinhoud bedraagt 329l. Het prototype is uitgerust met drie buitencamera’s: één die boven de motorkap naar voren gericht is, één in de linkerbuitenspiegel, gericht op het voorwiel en één naar achter gericht exemplaar dat in het derde remlicht is ingewerkt. Binnen viseert een camera boven de bestuurder het instrumentenbord en het stuurwiel. De inzittenden kunnen op een 6,5” kleurenscherm de beelden van elk van de camera’s of van een DVD opvragen.
Het 4,34m lange en 1,43m hoge prototype wordt aangedreven door de 2.0 FSI turbomotor die we inmiddels kennen uit de Golf GTI. De krachtbron wordt gekoppeld aan een DSG-automaat met dubbele koppeling. De Léon Prototipo is daarmee 236km/u snel. 100km/u staat desgewenst na 6,9 seconden op de teller.