De tweezitter met metalen wegklapdak krijgt een 4,4l Northstar V8 met kompressor onder de kap. Daaruit puren de Amerikanen 440pk, wat een verdienstelijke vermogensopbrengst van 100pk per liter betekent. De koppelkromme piekt bij 576Nm, maar 90% van de trekkracht blijft tussen 2.000 en 6.000t/min. permanent ter beschikking. Voor de overbrenging zorgt een automaat met zes verhoudingen. Daardoor is de sportwagen in staat om in minder dan 5 tellen naar 100km/u te accelereren. Een sportophanging houdt het weggedrag efficiënt terwijl remschijven met een maat extra het gevaarte weer horen af te remmen.
De uiterlijke kenmerken bestaan uit een agressievere grille en 19- in plaats van 18-duims lichtmetaal. De motorkap is ook nieuw, want er moest extra ruimte gecreëerd worden voor de compressor. De XLR-V wordt na de zomer op de Amerikaanse markt losgelaten. Het model komt ook in Europa het XLR-aanbod verrijken. De eerste exemplaren worden in de loop van 2006 verwacht.