Audi haalt het motorenpalet wel overhoop. Bij de benzinemotoren blijft enkel de instapper, een geblazen 1.8l die 163pk levert, behouden. Een 2.0 turbo FSI-motor met 200pk, die debuteerde in de VW Golf, en een eveneens direct ingespoten 3.2l V6 FSI met 255pk moeten het overige cliënteel kunnen bekoren. Dieselen kan ook en wel met 3.0 V6 TDI die 204pk en 450Nm vrijmaakt.
De afstelling van het onderstel werd volledig overgedaan. De elastokinematica en de afstemming van de veren en dempers werd grondig herzien. Verscheidene lagers en de dimensionering van de schokdempers van de voor- en achtertrein komen uit de onderdelenlijn van de A6. De onderliggende trapeziumdraagarmen, de bovenliggende dwarslagers, de wieldragers uit de achtertrein en de spoorstangen van de voortrein stammen uit de S4. Bij de berline en de break hebben we al kunnen constateren wat een verschil dat betekent. Ook de stuurinrichting werd aangepast en om de enthousiaste motoren in te tomen werden de afmetingen van de remmen Ően dus de prestaties- aangepast.