De L200 meet 1,80m in de breedte en wordt exact 5m lang. Het aanbod bestaat uit een Single Cab (2 zitplaatsen), Club Cab (2 volwaardige- en 2 noodzitjes) en de in ons land meest populaire vierdeurs Double Cab. De lengte van de laadbak krimpt zoals steeds naarmate de lengte van de cabine (maximaal 2,35m) toeneemt. Het laadplatform is respectievelijk 2,22m, 1,81m en 1,32m lang. Het chassis is hertekend voor een verbeterde stijfheid. Achteraan vinden we nog steeds een starre achteras met meervoudige bladveren. Dat is een traditionele robuuste structuur die een hoge laadcapaciteit Őtot 1 ton- garandeert. De L200 is vooralsnog de enige uit het segment die het verdraagt permanent met vier aangedreven wielen te rijden, ook op asfalt, dankzij de bij de Pajero geleende Super Select vierwiel-aandrijflijn.
Onder de motorkap huist een 2,5l viercilinder common-rail turbodiesel. Die levert 136pk en komt daarmee tussen de 102pk sterke Toyota Hilux en de 174pk sterke Nissan Navara in. Tussen motor en aandrijflijn zit een handgeroerde vijfbak of een elektronisch gestuurde viertrapsautomaat. Een reductieversnelling is middels een selectiepook inschakelbaar. Een andere aardigheid is de kleine draaicirkel. De draaistraal bedraagt slechts 5,9m. Op prijzen is het nog even wachten.