De S-Klasse mag dan al dik 2 ton op de weegschaal zetten, de prestaties zijn die van een pluimgewicht. Na 4,4 tellen schuift de snelheidswijzer van één van ‘swerelds krachtigste limousines voorbij de 100km/u-aanduiding. Na 13,3 tellen wordt de kaap van 200 gerond. Bij 250km/u is het uit met de pret, maar de teller loopt door tot 360km/u; een indicatie van wat mogelijk is als de elektronische begrenzer in slaapstand staat. Dat geweld wordt weer tot halt geroepen door een remsysteem met dubbele klauwen in nieuw composietmateriaal. De geventileerde schijven hebben vooraan een diameter van 390mm en zijn achteraan nog 365mm groot. Om ze te kunnen huisvesten moest AMG wel velgen met een diameter van 19-duim steken. Ze zijn vooraan geschoeid met 255/40-banden en achteraan voorzien van 275/40-rubber.
AMG drukt zijn stempel op het ontwerp met de gebruikelijke ingrediënten; een aangepaste neus met in de eerste plaats een andere voorpoiler, een sportophanging, specifieke zijskirts en vier dikke uitlaatpijpen in de achterbumper. Het interieur wordt eveneens op een aangepaste aankleding getrakteerd.