In de aandrijflijn verwerken de Britten nu ook een ZF zestrapsautomaat. Die is voorzien van een 12% kortere eerste versnelling, voor meer trekkracht in het terrein, en een 28% langere hoogste versnelling om geluid en verbruik te reduceren. De nieuwe diesel produceert 75% minder decibels dan de lawaaiige krachtcentrale van voorheen. Ook het uitgebreide Terrain Response doet z’n intrede in de Range Rover. Dat systeem stelt de bestuurder in staat om via een draaiknop in de herontworpen middenconsole van de Range Rover vijf terreinstanden te selecteren. Terrain Response past dan automatisch de beste instellingen voor de talrijke geavanceerde elektronische rijhulp- en tractiesystemen toe, met inbegrip van de rijhoogte, de koppelrespons, het HDC-systeem (Hill Descent Control), de elektronische tractiecontrole en de verhoudingen van de transmissie.
De Range Rovers voor 2007 krijgen een nieuw interieur. Het dashboard is geheel vernieuwd. Het voldoet nu weer aan de nieuwste veiligheidsnormen, maar kreeg ook een verfijnd design en is samengesteld uit meer hoogwaardige materialen. De deurbekleding werd opnieuw gestileerd, de bergvakken en bekerhouders herzien, de schakeluitrusting herzien en de wijzerplaat aangepast. Een gelamineerde voorruit kalft nog eens 6dB van de geluidsinsijpeling af. Ook de voorzetels zijn nieuw. Naast standaard zetelverwarming zijn ze voortaan ook optioneel met een koelfunctie te bestellen. De zijairbags verhuizen van de deuren naar de zetelleuningen om hun efficiëntie te verhogen en alle modellen worden aan de bestuurderszijde uitgerust met een knie-airbag. De Range Rover TDV8 met modeljaar wijzigingen wordt in België en Luxemburg gecommercialiseerd in oktober 2006.