De Type S krijgt een specifieke afstelling. Het spoor wordt 20mm verbreed en de veer/demper-combinatie is herzien. Het moet een snediger en sportiever weggedrag opleveren. Honda maakt ook gewag van standaard 17-duims velgen. Honda spreekt over de toerentalgeile 1.8l i-VTEC benzinemotor en de 140pk sterke 2.2 dieselmotor als krachtbronnen. De instapper van de 5-deurs wordt niet genoemd. Over de sportiefste driedeurs Type-R zegt Honda nu Őin tegenstelling tot vorige berichten- dat het gaat om een evolutie van de huidige 200pk sterke atmosferische tweeliter. Daarmee geeft Honda nu toch aan voor een hoger motorvermogen te zullen opteren.
Honda voorziet in eerste instantie twee afwerkingsniveaus. De Type S heeft naast de zeventienduimers ook airco en stabiliteitscontrole. Bij de Type-S Plus wordt dat een klimaatregeling met twee temperatuurszones, een snelheidsregelaar en licht- en regensensoren. De Type R, die in de lente van volgend jaar komt, krijgt ook zo’n luxueus uitgeruste variant, die Type T GT zal heten. De laadcapaciteit is nagenoeg identiek aan die van de vijfdeurs; de koffer slikt 485l en de achterbank vouwt plat om een vlakke laadvloer te creëren.