De topsnelheid van beide versies wordt elektronisch afgeknepen op 250km/u. De coupé doet de sprint naar 100 in 4,9 tellen, de cabrio verliest één tiende aan z’n extra kilo’s. De uiterlijke aanpassingen blijven in vergelijking met al dat motorgeweld bescheiden. Reken op gewijzigde bumperschilden, een specifieke uitlaatlijn met vier eindstukken, andere velgen en ventilatiesleuven in de motorkap en op de flanken. De grille en het gros van de accenten wordt op de XKR geleverd in een aluminiumtint. Jaguar heeft serieuze inspanningen verricht om de achtcilinder een prop in de mond te steken. Die leveren 5 decibels winst op. Om het blok zo stil te krijgen, wordt ook een actieve uitlaatlijn gebruikt. Die houdt de krachtbron netjes binnen de grenzen van de geluidsnormen en blaast vooral door bij hoge toerentallen.
De lancering is voorzien voor de herfst van dit jaar. In ons land mag de Coupé van eigenaar wisselen voor € 101.600. De Cabrio zal exact € 110.000 kosten.