Net als in 2021 presenteert BMW zijn nieuwigheden begin 2022 op een eigen evenement in Bornem. Maar hoe zit het dan met de deelname aan het salon van Brussel? Haakt na Volvo ook BMW af, of zal het zo’n vaart niet lopen?
Door de coronapandemie werd het autosalon van Brussel 2021 helaas een jaartje uitgesteld. Automerken moesten dus creatief zijn om in deze commercieel belangrijke periode toch hun publiek te bereiken. BMW kwam op de proppen met een phygital concept: een combinatie van een digitale ervaring en een fysiek evenement. Dat viel blijkbaar in de smaak, want begin 2022 – de exacte data zijn nog niet bekend – wil BMW dit herhalen. Nochtans vindt er wel opnieuw een autosalon van Brussel plaats. Blijft de Belgische marktleider daar dan weg?
BMW wil meedoen, maar …
“Dit phygital initiatief staat volledig los van onze eventuele deelname aan het salon van Brussel”, zegt BMW-woordvoerder Jeroen Lissens. “Ons standpunt over het salon van Brussel is nooit veranderd. Wij zijn in principe voorstander … op voorwaarde dat er een representatief aantal merken aanwezig is. De overgrote meerderheid van de merken moet er zijn.”
Voorlopig heeft alleen Volvo publiekelijk aangekondigd dat het verstek geeft voor het salon. Volvo verwijst door naar de dealers. “Net als in de andere Europese landen, waar Volvo niet deelneemt aan grote autobeurzen, geloven wij dat onze afwezigheid op het salon van Brussel onze groei niet in de weg zal staan, maar integendeel de consument een betere premiumervaring zal bieden”, luidt de uitleg van Elfi Janssens, managing director Volvo Car Belux.
Wereldpremière
Met een beetje meeval, kunnen BMW- en MINI-liefhebbers zowel online, bij de dealers, in de Heizelpaleizen als in de hoofdzetel in Bornem terecht. Daar maak je kennis met de twee merken in een evenementenhal van 24.000 vierkante meter. “De klant kiest waar en hoe hij met ons in contact komt. Wij staan van onze kant garant voor BMW- en MINI-nieuws heet van de naald. Zo kunnen we nu al verklappen dat er zelfs een wereldpremière te ontdekken zal zijn”, zegt Eddy Haesendonck, CEO van BMW Group Belux. Wat deze wereldpremière wordt, moet nog een verrassing blijven. Iets van het merk BMW…