Peugeot heeft een nieuw logo. En een nieuw lettertype. Volgens de Fransen levert dat een nieuwe identiteit op, voor de toekomst. Want Peugeot gaat premium.
Nieuw logo voor nieuwe tijden
Het is al de elfde keer zijn logo aanpast. De laatste keer gebeurde dat in 2010. Het nieuwe logo, de donkerblauwe of zwarte achtergrond en het aangepaste lettertype passen vanzelfsprekend in een marketingverhaaltje. Dat moet een nieuwe “klantenervaring” inluiden, zowel bij de dealer als in het steeds belangrijkere online luik van een merk. Die nieuwe Peugeot-website is inmiddels live en moet ook daar een meer premium beeld van het merk ophangen. We namen daar alvast eens een kijkje en kunnen meteen concluderen dat ‘premium’ alvast niet synoniem staat voor ‘goed geïnformeerd’. Peugeot volgt de huidige trend en lijkt almaar minder technische informatie ter beschikking te stellen.
Nieuw is retro
Het nieuwe leeuwembleem is een gestileerde versie van het logo dat het merk in 1960 ook al gebruikte. Het is herwerkt door het eigen stijlteam van Peugeot. De geschiedenis van de merkbeeltenis kan je hier nog eens nakijken.
Nieuwe modellen worden premium
Peugeot z’n ambitie is om een generalist met een premium imago te worden. Een nieuwe generatie van de Peugeot 308 mag straks weer richting aangeven en een trapje hoger op de ladder gaan staan. De Fransen hopen daarmee de succesvolle strategie van de huidige generatie te dupliceren. Toen de actuele 307 plaats maakte voor de 308, werd eveneens bewust gekozen voor een imagowijziging. De Fransen zorgen er toen voor dat het model op vlak van design, afwerking en materiaalkeuze merkbaar beter scoorde dan z’n voorganger. Een hele generatie nieuwe Peugeot-producten, van de 3008 tot de nieuwe 208 konden daarop kapitaliseren.