MG introduceert na de volledige elektrische MG ZS EV (zie test hier) nu ook een tweede model op het Europese vasteland. Dat is, zoals eerder aangekondigd, een SUV met plug-in-technologie.
Voor de aandrijving staan een 1,5l turbo benzinemotor en een elektromotor in. Die laatste puurt uit een 16,6kWh accu voldoende stroom voor een elektrisch rijbereik van 52km volgens de WLTP-homologatiecyclus.
MG EHS: de specificaties
De benzinemotor wekt maximaal 162pk en 250Nm op terwijl de elektrische eenheid 122pk en 230Nm achter de hand houdt. Wordt alle geweld losgelaten dan wordt 258pk en 370Nm ingezet om samen met een automatische tienversnellingsbak een sprinttijd van net geen 7 tellen neer te zetten. Voor de fiscaliteit is dan weer eerder z’n opgegeven verbruiksgemiddelde van 1,9l/100km of CO2-afgifte van 43g/km van belang. Met de 3,7 kW-boordlader is de batterij bij een publiek laadpunt (AC) in circa 4,5 uur volledig opgeladen.
Net als bij de ZS EV wil het Chinese MG vooral veel ruimte en uitrusting bieden voor een aantrekkelijke vanafprijs. Voor de bijna 4,6m grote SUV citeert het merk een kofferinhoud van 448l dat middels een neerklapbare achterbank vergroot kan worden tot 1.375l, naast zitplaatsen voor vijf volwassenen.
Vanafprijs MG EHS
Op elektronisch vlak zijn het de twee digitale schermen (ruim 12” voor het instrumentarium en 10” in de middenconsole) die een hedendaagse indruk moeten wekken. Ze worden aangevuld met onder meer een 360° camerasysteem, Apple CarPlay of Android Auto.
In de catalogus komen twee versies: Comfort en Luxury, die beschikbaar zijn in niet meer dan vier kleuren. De vanafprijs in België bedraagt 34.985 euro.