Tesla introduceerde de Model 3 in 2017 en acht de tijd nu al rijd voor de eerste verfijningen. Die zijn er op elk vlak: uiterlijk, interieur en techniek. De Model 3 rijdt verder en wordt nog sneller.
Facelift voor Tesla Model 3
Het opgefriste exemplaar wordt herkenbaar aan andere lichtmetalen wielen en zwarte sierlijsten rond ruiten en richtingaanwijzers. Ja, je kan die aanpassingen gerust subtiel noemen. Maar aan de binnenkant wordt diezelfde subtiliteit toch wat substantiëler. Daar zit een nieuwe middentunnel, ontdek je een andere afwerking en mooiere materialen. Maar vooral: het moet nu beter in elkaar zitten. Dat blijft ondanks een niet aflatende stroom klachten toch nog altijd een heikel punt bij het Amerikaanse EV-merk.
Meer rijbereik, nog sneller
De kleinste Tesla weet toch weer meer kilometers uit de accu te persen, overigens zonder aan de beschikbare stroomopslag zelf iets te veranderen. Een Tesla Model 3 Standard Range Plus rijdt nu 430 in plaats van 409km ver. De Long Range gaat van 560 naar 580om en de Performance van 530 naar 567km. De Long Range wordt nu in de sprint 2 tienden sneller (4,4 in plaats van 4,6 tellen) en de Performance gaat naar 100 in 3,7 in 3,3 tellen. Dat betekent dat deze vergelijking met de BMW M3/M4 er alsmaar slechter uitziet voor de Duitser.
De prijs werd niet aangepast. De Standard Range Plus is er nog steeds vanaf 48.800 euro, exclusief de erg bedenkelijke verplichte afleverkost van 980 euro.