BMW heeft de M-versies van de technisch identieke 3-Reeks en (de vierdeurs) en 4-Reeks (de coupé) klaar. Die krijgen allebei een drieliter zescilinder onder de kap. Maar dat is niet waarom ze zo controversieel zijn.
Twee vermogensversies van BMW M3 en BMW M4
Zoals dat voorheen ook al het geval was, bouwt BMW straks twee versies van beide M-modellen. Er komt een standaardvariant die uit de zes-in-lijn 473pk en 598Nm puurt. Maar dat is niet de variant die de verkoper van het merk je straks wil aanpraten. Dat is immers de Competition-uitvoering die uit precies hetzelfde blok een identiek koppel, maar ook 503pk puurt en de fabrikant nog wat meer in het laatje zal brengen. Op definitieve specificaties is het nog heel even geduld hebben. De Duitsers werken nog aan hun persbericht.
Veel discussie over het uiterlijk
Waar bij deze nieuwe modellen het meeste over gepraat zal worden, is de nieuwe grille waar beide versies mee pronken. Volgens heel wat liefhebbers van het bedrijf wijkt die teveel af van de historische kenmerken van het bedrijf. Vanaf de jaren zeventig was de grille bij BMW immers uitgesproken bescheiden. Hoewel nieuwe auto’s minder afhankelijke zijn van externe koeling dan voorheen, zijn grote grilles tegenwoordig (in tegenstelling tot de technische vereisten) erg modieus. BMW vergrootte daarom al de roosters op bijna alle modellen, maar gaat wel erg ver bij deze M-varianten.