Genesis, het premiummerk van Hyundai, heeft de eerste beelden en enkele gegevens van de nieuwe G70, hun D-segment sedan (een mogelijk alternatief voor de Audi A4, BMW 3-Serie en Mercedes C-Klasse), onthuld.
Een radicale make-over
Het Zuid-Koreaanse merk bereidt zich voor op een facelift van de kleinste van zijn sedans. Die omvat een sportiever lijnenspel en een grote upgrade in technologie en connectiviteit. Qua esthetiek treedt de G70 in de voetsporen van de G80 met een ruitvormige grille met een satijnachtige afwerking en gespleten LED-koplampen met geïntegreerde knipperlichten. Het onderste deel van de bumper herbergt grote luchtinlaten met een uitgesproken sportievere vormgeving dan het uitgaande model. Het achterste gedeelte maakt gebruik van dezelfde lichtarchitectuur met twee parallelle lijnen als richtingaanwijzers. Om de sportieve look nog eens te onderstrepen zitten er twee ovale uitlaatpijpen aan de onderzijde van de achterbumper.
Binnenin is de indeling van de middenconsole-elementen identiek aan het vorige model, maar er is een nieuw 10,25 inch scherm toegevoegd, met een geheel nieuw infotainmentsysteem. Volgens de fabrikant bevat de nieuwe G70 de nieuwste connectiviteitsspecificaties. Zonder al te veel details te geven, zal het in staat zijn om draadloze OTA (Over The Air) updates uit te voeren, net als Tesla.
Motoren voor Europa?
Het merk heeft geen uitleg gegeven over de motoren. In ieder geval zou hij de bestaande blokken van de G80 moeten overnemen en dus zijn oude tweeliter viercilinder turbomotor van 250 pk moeten vervangen door de nieuwe 2,5-liter viercilinder motor van 290 pk. De Amerikanen plannen ook de komst van de G80's 3,5-liter twin-turbo V6 met 380 pk en 530 Nm, ter vervanging van de oude 3,3-liter V6.
De Genesis G70 zal eerst in Zuid-Korea op de markt worden gebracht, voordat hij naar Noord-Amerika gaat. De Koreanen hadden, zonder een specifieke datum te noemen, aangekondigd dat ze van plan waren om het premiummerk ook op het oude continent te lanceren. Die mogelijkheid blijft open, maar dat kan eigenlijk alleen met hybride of plug-in-hybride technologie. Die is niet aangekondigd.